Mam problem w swojej O1. Niedawno jakieś 25 tys km temu wymieniałem tylne tarcze i klocki, 10 tys km temu robiłem regeneracje tylnych zacisków. Założyłem dodatkowo sprężynki odciągające linkę hamulca ręcznego od tarczy. Zauważyłem z po rozgrzaniu tarcz lubi mi popiskiwać prawy tylny klocek, a przy podniesieniu auta koło jest zablokowane, że trzeba użyć dużej siły by nim zakręcić. Natomiast gdy hamulce są zimne koło się kręci ale słychać lekki opór na klocku. Co mam zrobić aby po rozgrzaniu tarczy nie blokowało mi się tylne prawe koło. W lewym kole ten problem nie występuje.
Linki hamulca ręcznego są dwie, regulacja naciągu (każdej) linki jest przy dzwigni ręcznego, wewnątrz kabiny. Warto to sprawdzić, może jest nie równy naciąg.
Może to i powód, stara linka może mieć większe opory, nieco przyrdzewiała, bo gdzieś po drodze może być pęknięty plastykowy płaszcz, i nie cofa się do końca.
Odnośnie linek, biegną one pod podwoziem i są trzymane takimi uchwytami z drutu spręzystego. Warto miejsca trzymania tymi sprężynami zabezpieczyć przez nałożenie plastykowej rurki (przeciętej wzdłuż), a gdy linka zakładana nowa, można rurkę założyć bez przecinania. Taki dodatkowy plastyk zapobiegnie przetarciu płaszcza linki, gdyż w czasie jazdy to miejsca cały czas "pracuje".
majuDJ, kiedy ostatnio wymieniales plyn hamulcowy? Moze cos jest w przewodzie przy zacisku (jakis syf) i po rozgrzaniu plynu wlasnie sie blukuje. Taki przyadek mial moj tesc i po wymianie przewodu problem znikl
kurcze jak sie chca czegos dowiedziec to potrafia o 2giej w nocy pisac, ale jak juz zlikwidowana usterka , to nie pisze co bylo przyczyna i jak zostalo naprawione .....
Zacinający się zacisk i tarło coś od wewnętrznego klocka. Pomogło przeczyszczenie u mechanika. Żadnych części nie było potrzeba. Tylko rozkręcenie przeczyszczenie.
Komentarz