[O1] Blokujące się tylne prawe koło po rozgrzaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • actchris
    Drive
    • 2014
    • 53

    [O1] Blokujące się tylne prawe koło po rozgrzaniu

    Szerokości i przyczepności - na trasie i na stoku
  • majuDJ
    Rider
    • 2012
    • 464

    #2
    [O1] Blokujące się tylne prawe koło po rozgrzaniu

    Mam problem w swojej O1. Niedawno jakieś 25 tys km temu wymieniałem tylne tarcze i klocki, 10 tys km temu robiłem regeneracje tylnych zacisków. Założyłem dodatkowo sprężynki odciągające linkę hamulca ręcznego od tarczy. Zauważyłem z po rozgrzaniu tarcz lubi mi popiskiwać prawy tylny klocek, a przy podniesieniu auta koło jest zablokowane, że trzeba użyć dużej siły by nim zakręcić. Natomiast gdy hamulce są zimne koło się kręci ale słychać lekki opór na klocku. Co mam zrobić aby po rozgrzaniu tarczy nie blokowało mi się tylne prawe koło. W lewym kole ten problem nie występuje.
    http://www.euromove.pl

    Komentarz

    • Marian 2
      L&K
      • 2007
      • 1086
      • Octavia I combi (1U5)
      • AQY 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Linki hamulca ręcznego są dwie, regulacja naciągu (każdej) linki jest przy dzwigni ręcznego, wewnątrz kabiny. Warto to sprawdzić, może jest nie równy naciąg.

      Komentarz

      • majuDJ
        Rider
        • 2012
        • 464

        #4
        A bym zapomniał dodać, linka od strony kierowcy czyli lewego koła jest nowa, a od tego co się blokuje jest stara.
        http://www.euromove.pl

        Komentarz

        • Marian 2
          L&K
          • 2007
          • 1086
          • Octavia I combi (1U5)
          • AQY 2.0 MPI 115 KM

          #5
          Może to i powód, stara linka może mieć większe opory, nieco przyrdzewiała, bo gdzieś po drodze może być pęknięty plastykowy płaszcz, i nie cofa się do końca.

          Odnośnie linek, biegną one pod podwoziem i są trzymane takimi uchwytami z drutu spręzystego. Warto miejsca trzymania tymi sprężynami zabezpieczyć przez nałożenie plastykowej rurki (przeciętej wzdłuż), a gdy linka zakładana nowa, można rurkę założyć bez przecinania. Taki dodatkowy plastyk zapobiegnie przetarciu płaszcza linki, gdyż w czasie jazdy to miejsca cały czas "pracuje".

          Komentarz

          • majuDJ
            Rider
            • 2012
            • 464

            #6
            Cofa do końca bo zacisk jest zregenerowany oraz ma wspomagającą sprężynkę która odciąga klocek od tarczy.
            http://www.euromove.pl

            Komentarz

            • pekool
              Rider
              • 2012
              • 321
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              majuDJ, kiedy ostatnio wymieniales plyn hamulcowy? Moze cos jest w przewodzie przy zacisku (jakis syf) i po rozgrzaniu plynu wlasnie sie blukuje. Taki przyadek mial moj tesc i po wymianie przewodu problem znikl
              pekool

              Komentarz

              • andru123
                Elegance
                • 2010
                • 783
                • Toyota
                • ATF 2.0 MPI 120 KM

                #8
                [ Dodano: Nie 09 Lis, 14 10:14 ]
                masz prawdopodobnie zapieczone prowadnice zacisku . linki zawsze wymienia się parami
                jest O1 RS 1.8T XENON
                była O1 1.9 TDI AGR

                Komentarz

                • majuDJ
                  Rider
                  • 2012
                  • 464

                  #9
                  Już naprawione
                  http://www.euromove.pl

                  Komentarz

                  • andru123
                    Elegance
                    • 2010
                    • 783
                    • Toyota
                    • ATF 2.0 MPI 120 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez majuDJ
                    Już naprawione

                    no to napisz co bylo !!!

                    kurcze jak sie chca czegos dowiedziec to potrafia o 2giej w nocy pisac, ale jak juz zlikwidowana usterka , to nie pisze co bylo przyczyna i jak zostalo naprawione .....
                    jest O1 RS 1.8T XENON
                    była O1 1.9 TDI AGR

                    Komentarz

                    • majuDJ
                      Rider
                      • 2012
                      • 464

                      #11
                      Zacinający się zacisk i tarło coś od wewnętrznego klocka. Pomogło przeczyszczenie u mechanika. Żadnych części nie było potrzeba. Tylko rozkręcenie przeczyszczenie.
                      http://www.euromove.pl

                      Komentarz

                      Pracuję...